Tyypillisiä virheitä kumppaneilta

27 May • Uncategorized

Jos harkitset markkinointikumppaniksi ryhtymistä, on mielessäsi varmaan monta kysymystä, kuinka tehdä kunnon sivut, joilta asiakkuus syntyy. Kestää hetken testata, mikä toimii. Tässä on muutama ohje siitä mitä kannattaa välttää.

Ilmoitusten priorisointi sisällön edelle

Tavallinen virhe, jonka uudet kumppanit tekevät, on aloittaa sivut isolla bannerijulisteella. Sivut, joilla on vain iso banneri, eikä mitään kunnon sisältöä, ovat bannerifarmeja. Useimmat niistä eivät houkuttele liikennettä, ja niillä on vaikea tehdä rahaa.

Suositus on, että kullakin sivulla on oltava vähintään 350 sanaa. Sisällön tulee olla uniikkia, vetävää ja viihdyttävää tai tiedottavaa. Varmista, että teksti on optimoitu kävijöitä ja hakukoneita varten.

Optimointi väärillä hakusanoilla

Tavallinen virhe uutena julkaisijana on optimoida tekstit väärillä hakusanoilla. Ne voivat olla sanoja, joilla ei tule liikennettä tai liian yleisesti käytettyjä. Käytä Googlen hakusanaplanneria jotta näet, millä sanoilla on liikennettä ja kuinka paljon niillä on kilpailijoita.

Älä yritä optimoida samaa tekstin pätkää useammalle hakusanalle. Siitä seuraa vain, ettei se löydy semminkään. Käytä sen sijaan synonyymejä ja tärkeimpiä sanoja taivutettuina.

Kuvat puuttuvat

Kuvat eivät ole vain hyviä viestin välittämiseen, mutta oikein nimettyinä ne löytyvät hyvin kuvahakuina. Siistien kuvien käyttäminen voi nostaa sivujen liikennettä. Linkeistä myös tulee siistimmät, jos sivujasi jaetaan esimerkiksi Facebookissa.

Liian monta tai epärelevantteja ilmoituksia

Toinen yleinen virhe on täyttää sivumenu epäsopivilla ilmoituksilla, jotka tekevät sivusta sekavan ja vaikean navigoitavaksi.

On parempi löytää mainostajia, jotka myyvät sopivia tuotteita, jotka liittyvät sivujen sisältöön. Kokeile, mistä kävijäsi ovat kiinnostuneet.

Ilmoitusten väärä sijoittelu sivuille

Google rokottaa sivustoja, joilla on liikaa mainoksia liian ylhäällä sivuilla. Sijoita ilmoitukset loogisesti sivuille.

Bannereita reunamenussa toimivat joillakin sivuilla hyvin, mutta se kannattaa kokeilla. Sillä voi syntyä muutama näyttö tai klikkaus, mutta tekstilinkit ohjaavat useimmiten liikennettä. Kirjoita sisällössä tuotteista, kerro kuinka ja miksi sitä kannattaa käyttää ja sijoita linkki siihen.

Mikäli sinulla on bannereita reunamenussa, mutta klikkaustaajuus on liian pieni, niin kokeile sijoittaa linkki houkuttelevaan tekstiin. Tämä voi kasvattaa liikennettä ja lisätä klikkauksia.

Related Posts: