Sisältömarkkinointi kumppanuusmarkkinoinnissa

7 June • Uncategorized

Ilmaisu ”content marketing” levisi kulovalkean tavoin viime vuonna. Yhtäkkiä kaikki mainostoimistot väittivät tekevänsä sitä. Mutta mistä siinä on oikeasti kysymys? Ja kuinka voimme hyödyntää sitä affiliate- eli kumppanuusmarkkinoinnissa.

Jokainen kuluttaja törmää päivittäin kyllästyksiin asti markkinointiin, ilmoituksiin ja tiedotuksiin. Tuloksena on se, että he ovat parempia ohittamaan mainokset ja etsimään tietoa niin, että he voivat vältellä mainoksia.

Kun ilmoitukset menettävät tehoaan, syntyy uusia markkinointimuotoja. Eräs niistä on ”content marketing” eli sisältömarkkinointi.

Content marketing eli sisältömarkkinointi kuten sitä myös kutsutaan, käsittelee sisällön tuottamista ja markkinointia. Se tarjoaa arvoa, ja luo uskottavuutta kohderyhmässä. Sillä voi ohjata liikennettä, luoda uskollisen lukijakunnan ja tuoda vierailijoita asiakkaalle. Blogit, videot, kuvat ja infografiikka ovat kaikki esimerkkejä sisältömarkkinoinnista.

Kumppaneille

Sisältömarkkinoinnissa on kyse niin hyvän sisällön tuottamisesta, että vierailija näkee sinut asiantuntijana, ja palaa uudestaan oppiakseen lisää. Hyvin toteutettuna sisältömarkkinointi saa kävijät tarttumaan neuvoihisi, tekemään mitä ehdotat, ja lopuksi ansaitset sillä rahaa.

Neljä vaihetta sisältömarkkinoinnin aloituksessa

Seuraa näitä neljää vaihetta sisältömarkkinoinnin aloittamiseksi jo tänään.

Vaihe 1: Suunnittele. Hyvän sisällön luomiseen tarvitaan suunnitelma. Mieti, mitä haluat saavuttaa markkinoinnilla. Mikä on kohderyhmäsi ja miten voit heitä auttaa? Millaista sisältöä aiot luoda? Tee tutkimus- ja hakusana-analyysi.

Vaihe 2: Lista ideat. Kun tiedät, mistä aiheista haluat kirjoittaa, on aika listata kirjoitettavat jutut, miettiä otettavat kuvat ja pohtia kuvattavat videot.

Vaihe 3: Tee kalenteri. Voit merkitä siihen tarvittavat työt. Milloin kukin osio pitää valmistua. Näin pidät motivaation yllä ilman viivytyksiä.

Vaihe 4: Luo sisältö. Nyt kun tiedät, mitä pitää synnyttää ja milloin se pitää julkaista, on hyvä alkaa seurata aikatauluasi.

Sisältömarkkinoinnin kultaiset säännöt

Lopuksi, tässä tulee pari kultaisia sääntöjä jotka voit pitää muistaessa, jotta voit luoda todella hyvää sisältöä.

  • Tarjoa lisäarvoa. Anna kävijälle jotain, mitä he eivät ole löytäneet aiemmin. Paketoi tieto uudella tavalla. Kun kävijä tulee sivuillesi niin hän etsii jotain, varmistu että pystyt vastaamaan hänen kysymyksiinsä.
  • Anna ennen kuin otat. Tarjoamalla kävijälle jotain ennen kuin pyydät esim. meiliosoitetta, on sinulla parempi mahdollisuus napata kävijän. Jos hän ei siltikään ole kiinnostunut, ei hän kuulu kohderyhmääsi.
  • Esitä asiat lyhyesti. Uusi kävijä voi etsiä vastausta johonkin, mutta hän ei ole halukas lukemaan romania vastauksen löytämiseksi. Pidä teksti helppolukuisena ryhmittelemällä se selkeästi.
  • Muistathan, että sisältömarkkinointi ei ole myyntitekstiä. Sisällön pitää tarjota asiakkaalle arvoa. Osoita ensin tietosi ja myy vasta sitten.

Related Posts: